Bästa vänner?

Vad betyder det egentligen? Ska en bästa vän få vara med när det går bra i ens liv? Eller är en bästa vän bara något man använder när det går dåligt? Något man använder för att en annan person ska känna sig bättre? ”Du är min bästa vän” Vad betyder det?
För mig har det iallafall en väldigt stark innebörd, och visst. Man kan inte ha för många vänner, men jag anser att en bästa vän är något mycket mer.
För första gången i mitt liv har jag faktiskt vänner som jag kan kalla mina bästa vänner och jag hoppas att vi håller ihop hela livet, för ni betyder så himla mycket!
Johanna: Du har funnits i mitt liv länge än vi varit vänner, du var liksom en i mängden medans jag gick på högstadiet, sen kom jag på besök någongång i ettan och då kom du fram och pratade med mig som om vi hade känt varandra jämt och sen dess har vi hållt ihop. Visserligen tyckte jag att du var en skum typ ibörjan. Visserligen är du en skum typ fortfarande, men du är ändå bäst =)
Sen har vi Emil; som jag inte riktigt minns varför vi började träffas. Men från att ha varit något bekant så har vi utvecklat en mer djup vänskap och det känns så himla bra.

Jag vet att med er kan jag dela allt, och jag vet att ni alltid kommer finnas där, även om vi inte träffas så ofta längre så blir det inte så dumt och stelt som det kan bli om det var längesen man såg någon.

Jag älskar er verkligen!

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

