Bloggfrågor

01. Hur länge har du bloggat?
I flera år.

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Oj, jag minns inte ^^

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det minns jag inte heller. Jag har nog inte riktigt fastnat i någon än ^^

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Det är kul att se hur man har utvecklas.

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Oj! Det är mååååånga!

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag läser en ämnesblogg. En politisk, skriven av min vän Reza Javid

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Katrin Schulman (stavning?)

08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Oj, jag vet inte.

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De har nog inget emot det.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det hoppas jag =)

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag skriver om precis vad jag vill =)

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Mitt sexliv. Mamma läser bloggen ^^

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Oj, jag bloggar för att skriva av mig. Inte för att få bekräftelse. Men det är kul att folk hittar hit =)

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej, för man vet ju aldrig om det bloggaren bloggar om är sant.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nepp

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Vet inte. Kanske om man spenderar allt för mycket tid vid den.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Det är aldrig någon som skrivit om mig.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nepp!

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Man fastnar ofta framför den ^^

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja det tror jag. Jag tror att jag kommer blogga mer politiskt och sånt då.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ja, iaf de stora bloggarna. De är som skvallerpressen.. Bläö!

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det har betytt mycket för mig. Jag har fått skriva av mig allt. Både det negativa och det posetiva

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det har nog inte betytt så mycket

Puss / C

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lämna en kommentar